شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 28, 2024
تصاویر/ نشست مشترک ائمه جماعات پردیسان و ستاد راهبری مساجد

حوزه/ نشست فصلی ائمه جماعات منطقه ۱۰ با هدف تقویت جایگاه مساجد در امور فرهنگی و اجتماعی با امضای تفاهم‌نامه با مساجد این منطقه برگزار و در آن اعلام شد: مسجد باب‌الحوائج(ع) با زیربنای بیش از ۴ هزار متر ساخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، نشست فصلی‌ «مهدی اخ الصنایع»، شهردار منطقه ۱۰ با ائمه جماعات منطقه که با حضور مهدی پیر هادی، عضو و رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، حجت الاسلام و المسلمین شیر نژاد، رییس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران، سرهنگ بالیده‌ فرمانده ناحیه مقداد، حجت الاسلام و المسلمین بیگی، مسئول امور مساجد شهید نواب صفوی و جمع کثیری از ائمه جماعات منطقه در مسجد جامع المهدی در محله بریانک برگزار شد.

شهردار منطقه ۱۰ در این نشست با بیان اینکه جامعه روحانیت همواره در عرصه اجتماعی و فرهنگ شهری اثرگذار است، اظهار کرد: نگاه مدیریت شهری به مساجد بر این پایه استوار است که محور امور و اقدامات فرهنگی در مساجد پیگیری و پی ریزی شود لذا در همین راستا این نشست‌ها با حضور مسئولان و مدیران تاثیرگذار منطقه در مساجد برگزار می شود.

شهردار منطقه ۱۰ ضمن قدردانی از حجت الاسلام شیرنژاد در اجرای طرح «آرمان» و مساعدت هایی که در بحث تقویت جایگاه مساجد در امور شهروندان شد، تصریح کرد: در سه سال اخیر هیچ رقمی از سوی مدیریت شهری منطقه، در پرداخت به امور مساجد به عنوان بدهی باقی نمانده است و تلاش شد که تفاهم نامه خود را به طور کامل اجرا کنیم.

اخ‌الصنایع در ادامه به مشارکت های عمرانی شهرداری در مساجد اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری سعی کرد تا در حوزه عمران مبلغی را به همه امورات عمرانی مساجد اختصاص دهد و تقاضای بنده از ائمه جماعات پیگیری جدی امورات عمرانی مساجد است.

در ادامه شهردار منطقه ۱۰ از ایجاد نخستین مسجد مدرسه، در سطح منطقه ۱۰ خبر داد و افزود: این نخستین مسجد مدرسه در منطقه ۱۰ است که در مسجد ابوالصدق افتتاح و امام جماعت این مسجد موفق به جذب ۱۱۰ دانش آموز شد و دانش آموزان زنگ تفریح خود را در حیاط مسجد سپری و هنگام اذان ظهر و عصر دانش آموزان در کنار نمازگزاران نماز جماعت را برگزار می‌کنند.

*ساخت مسجد باب الحوائج(ع) با زیربنای بیش از ۴ هزار متر

اخ الصنایع به اقدامات شهرداری منطقه ۱۰ اشاره کرد و ادامه داد: کسب جواز ساخت، ارائه مجوز ساخت، حمایت مالی از سوی مدیریت شهری برای تمامی مساجد صورت می گیرد و امیدوار هستیم با پیگیری های صورت گرفته، ساخت مسجد جدید باب الحوائج با زیر بنای ۴هزار متر به زودی آغاز شود.

وی در ادامه و در خصوص بحث درآمدزایی مساجد گفت: در این حوزه نیز سعی ما بر این است که با مساجد همراهی شود تا برای اقدامات فرهنگی جاری مساجد مشکلات مالی و دغدغه ای وجود نداشته باشد.

اخ الصنایع ادامه داد: موضوع همراهی در حوزه نرم افزاری از دیگر اقداماتی است که در دستور کار ما قرار گرفته و طبق همراهی و توافقات صورت گرفته برنامه‌هایی تدارک دیده می شود تا مساجد در مناسبت های ویژه نظیر دفاع مقدس و یا اجرای برنامه های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی در سطح منطقه توانمندتر ظاهر شوند.

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به اجرای جدی طرح «آرمان» در سطح منطقه، اظهار کرد: ما دو برابر محلات منطقه ۱۰، مساجدی داریم که این طرح در آنها درحال برگزاری است. یعنی به ازای هر محله دو مسجد که برای ما سبب خیر و برکت و افتخار است.

مهدی اخ الصنایع در خاتمه بیان کرد: به لطف خدا در دوره ششم مدیریت شهری با نگاه مثبت و همراهی اعضای شورای شهر و شهردار تهران به مساجد کمک شایانی شد که انشاالله رضایت خداوند متعال و ائمه جماعات و شهروندان را نیز در برداشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha